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Autor Thema: FM 2009  (Gelesen 158518 mal)

dammer

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FM 2009
« am: 22.Juni 2008, 15:59:43 »

Hallo Leute
gibt es schon etwas neues über FM 2009?

Edit Octavianus:

Das Spiel hat den Goldstatus erreicht und die Demo wird am 2. November erscheinen! :)
Hier der Trailer zum FM09 (2 parts)
http://uk.youtube.com/watch?v=y27MmCvAtcA
http://uk.youtube.com/watch?v=77URmWUc-1k

Und ganz viele Bildchen (aus Rücksicht auf ISDN/Modem-User nur verlinkt):
3D 3D 3D 3D Personal Moves Presse Konferenz 1 Presse Konferenz 2 Presse Konferenz 3 Transfer Rumours Trial Day Confidence

So hier folgen nun die ganzen Announcements:

1. 3D Match Engine – This year’s match engine has seen more testing than ever before having been extensively beta tested in Football Manager™ Live for the past year.

The famous Football Manager match engine can now be viewed in full 3D with motion captured animations the players. Sports Interactive has been working on the 3D match engine with the support of SEGA Japan’s Sega sports team who provided the motion capture data.

1b. You can now watch your matches in 3D from multiple camera angles and re-watch any part of the match by fast forwarding and rewinding the action using a new match time bar that flags the key moments in the game.

The old 2D view of the match engine is still there, especially for those people whose computers aren’t powerful enough to take advantage of the 3D views.
3D Match Engine - vielfach getestet, auch in FM Live. Die Hauptneuerung schlechthin im neuen FM09. Ihr könnt ein Match aus mehreren Kameraperspektiven ansehen, Replays und Vor- und Zurückspulen jederzeit mit neuer integrierter Zeitleiste. Die 2D-Ansicht ist auch noch da für die Leute mit etwas schwächeren PCs.

2. TV View – Watch your matches in new full screen TV view and customise your match day screen with widgets to view the information you need as a football manager, be it player performance, match action zones, pitch radar, latest scores and many more.
TV-Ansicht. Im Vollbildmodus mit einigen kleinen extra Fenstern, die Statistiken wie den Radar, andere Begegnungen, Spielerbewertungen uvm anzeigen.

3. Assistant Manager Feedback – Pre-match and in-match feedback from your Assistant Manager on how the team is performing and your player’s motivation levels, as well as hints on how your tactics are working and how you could outwit the opposition’s tactics.
Co-Trainer Feedback. Vor und während des Spiels gibt euch der Co Feedback über die Moral eures Teams und ob z.B. eure Taktik greift.

4. Improved Media – SI have worked hard to reflect the greater impact the media has been having in recent years on the world of football, in the in-game dealings with the press. The game now features more news stories, more detail and greater media interaction than ever before, creating an even more realistic simulation of the football world.
Verbesserte Medien. Viel mehr Medieneinsatz denn zuvor, so realistisch wie möglich mit weitaus mehr Möglichkeiten zur Interaktion.

5. Press Conferences – Attend pre-match and post-match press conferences with local and national journalists and build up relationships with them over time, but choose your answers carefully because they could come back to haunt you in the media at a later date.
Pressekonferenzen. Vor und nach dem Spiel mit lokalen und nationalen Journalisten zu denen Beziehungen aufgebaut werden können.

6. Transfer System – Completely new and re-written transfer system code, providing an even more realistic simulation of real-life football transfers.
Transfer System. Wurde komplett neu programmiert um es realistischer zu gestalten.

7. Transfer Rumours – View the latest news on what players are being speculated on, and who’s said to be interested in securing their services.
Transfergerüchte. Extra Fenster mit Gerüchten, die wahr werden könnten.

8. Board Confidence – Following on from its addition in Football Manager™ 2008, board confidence has been expanded and improved. In addition, the board will now also feedback to you on your squad harmony and the club’s stature in the football world.
Zufriedenheit des Vorstands. Wurde ausgebaut und verbessert. z.B. Harmonie im Team

9. Preferred Moves – Train your players to learn ‘preferred moves’ to add to their game. For example, train central defenders to not dive into tackles, or wingers to do stepovers before crossing the ball.
Bevorzugte Spielerbewegungen. Man kann nun Spielern neue Moves beibringen, natürlich positionsabhängig.

10. Female Manager – For the very first time you can now play as a female manager. All of the text in the game now also has a female gender so the game represents female managers and staff in the game in the correct gender.
Weibliche Manager. Man kann als weiblicher Trainer spielen. Alle Texte wurden mit Feminisierungen versehen.Und das sind verdammt viele! :P

11. Realistic Finances – SI have listened to feedback from all of their researchers to try and model every single financial area of the game correctly for each country, including transfers, staff wages, budgets, ticket prices, season tickets, competition bonuses and club sponsorships.
Realistische Finanzen. Finanzmodelle wurden so gut es geht an nationale Gegebenheiten angepasst.

12. Updated Competitions – Fully updated for the new 2008/09 football season with all the latest league, club and player data, featuring over 5,000 playable clubs from over 50 countries, and around 350,000 players and staff from around the world, drawn fresh from the famous Sports Interactive database.
Wettbewerbe aktualisiert. Klar der übliche exzellente Research auf der ganzen Welt (50 Länder) mit 5.000 spielbaren Clubs und 350.000 Personen.

13. Widescreen Support – As a result of usability testing on Football Manager 2008, this year sees widescreen support for the game for the first time, as well as lots of tweaks to the user interface for easier navigation.
Widescreen Unterschützung. Endlich unterstützt der FM Nutzer von Widescreen-Monitoren, das lästige small_windowed dürfte damit wohl entfallen.

14. Player Progression / New-gen Improvements - Improvement to the player progression module to give more realistic player development, more variation in the player learning curves, wonderkids starting as better players to ensure that clubs realise their worth and more effect to the attribute development based on the training schedules that are set.
Spielerentwicklung. Realistischere Spielerentwicklung. Wunderkinder sind von Anfang an etwas stärker, damit die Clubs sie auch richtig in ihrer Entwicklung fördern, die auch stärker von den Trainingseinrichtungen abhängen wird.

15. MLS new features - Designated player rule added to ensure that the teams with more financial backing are able to sign one player outside the designated wage fund, or two by gaining another designated player slot in a trade. You can also offer your designated player slot to other clubs.
MLS Neuerungen. Habe noch nie da gespielt, daher keine Ahnung.

16. Allocation funds can also be offered to other MLS clubs in a trade, with $1 of the Allocation fund being worth $5 in transfers between MLS teams.
MLS Neuerungen. Habe noch nie da gespielt, daher keine Ahnung.

17. Transfer budgets now only change when an allocation is awarded - these are awarded in 2 ways in FM09, if a team fails to make the play-offs, and if a MLS team sells a player (the former is $300,000 and the latter limited to $500k)
MLS Neuerungen. Habe noch nie da gespielt, daher keine Ahnung.

18. In Depth Player Ratings - Player ratings now out have a decimal point, for more indepth analysis on how a player has performed
Detailliertere Spielerbewertungen. Diese wurden mit Nachkommastellen versehen also z.B. 6,5 oder 7,2 nach einem Spiel.

19. Position viewer - On the tactics screen, indication on how good a player is in a specific position using a traffic light system, so if a player can play as right back, but it's not his best position, it might be an orangey yellowey colour, red is he's rubbish there, and green if it's his best position (with apologies to people who are colourblind - we couldn't find a better way to do it).
Positionsanzeiger im Taktikbildschirm. Farbliche Punkte zeigen an wie gut ein Spieler auf dieser Position ist, die Bewertung erfolgt nach dem Ampelsystem. Pech für alle Farbenblinden, denen dieses Feature verborgen bleibt. :P

20. Injury time scorers - Game now shows injury time goals with "+x" rather than them all being in the 90th minute
Nachspielzeit Tore werden nun mit +x angezeigt, statt bisher alle in der 90. Minute.

21. AI team trials - AI manager can now sign players on trial
KI-Vereine können Spieler auf Probe verpflichten

22. Trial days - Scoutable and viewable match where players released by their club play against each other arranged by the players union.
"Probetage". Von der Spielergewerkschaft arrangiertes Spiel indem ablösefreie Spieler gegeneinander spielen. Kann gescoutet werden.

23. Enquire to loan a player - Sends a virtual fax out to all clubs to see which players they would be prepared to loan you. Can also be done per club
Virtuelles Fax an alle oder einen einzelnen Club zwecks Ausleihe.

24. Feeder club improvements - The ability, once your board trusts you, to ask for a specific feeder club/parent club.
Möglichkeit nach einem speziellen Mutterverein bzw. Farmteam zu fragen (natürlich nur bei entsprechendem Vertrauen des Vorstandes)

25. Holiday job returning options - Option added to apply only for jobs in the top playable division, bottom playable division, lower division jobs, and any job.
Neue Urlaubsoptionen. Bewerbungen nur für Jobs in der höchsten Liga, der niedrigsten Liga, niedriger Ligen oder für jeden Job.

26. Distrance run - A new stat that shows how far a player has run per match
Kilometermesser. Statistik für die Spieler.

27. Team report improvements - Team report now suggests new players for weak areas of the team
Co-Trainer Berichte über das Team beinhalten nun auch Vorschläge welche Spieler für schwache Teile des Teams verpflichtet werden sollten.

28. Awards - Team awards now have a history rather than just showing the last winner. Likee the best XI, they can be combined into an overall team for all the years stored.
Auszeichnungen. Teamauszeichnung nun mit echter Chronik, statt nur dem Gewinner.

29. Average ratings - Players who play less than 10 minutes no longer get ratings that can take down their average rating
Spieler die weniger als 10 Minuten zum Einsatz kamen bekommen keine Wertung die ihre Gesamtwertung nach unten ziehen könnte.

30. B Teams - Are now treated are affiliate clubs, rather than reserve teams for teams in countries where they might have 2 teams in different first team leagues (Spain / Barcelona, for example)
Echte B Teams werden nun als Farmteams behandelt, z.B. Barcelona in Spanien.

31. Stadium expansion - Now starts after last home game of the season, so stadium expansions are built quicker
Ein Stadionausbau beginnt nun nach dem letzten Heimspiel der Saison.

32. Age and transfer rules - Age rules for different competitions are now displayed for each comp as are transfer rules, such as the French "Joker" rule
Alters- und Transferregeln wurden an nationale Gegebenheiten angepasst. z.B. Jokerregel in Frankreich.

33. New sound - Added new sound effects to the match engine
Neue Soundeffekte

34. Referee watch - Pundits comment on refs performance in the post match screen.
Medien beobachten nun auch die Schiri-Leistungen genauer.

35. Reject all loan offers - Option to reject all loan offers when a bid comes in, rather than having to go through each bid individually.
Alle Leihangebote ablehnen. Option wurde hinzugefügt, statt bisher alle einzeln ablehnen.

36. Retired squad numbers - Squad numbers that are retired in real life are retired in the game. User can retire squad numbers after they've been at a club after many years of service.
Möglichkeit Rückennummern nicht mehr zu vergeben, wenn sich Spieler für einen Verein verdient gemacht haben. z.B. ManCity Nr. 23 zu Ehren Marc-Vivien Foes

37. Inactive team improvements - Ensuring that inactive teams play enough matches, so that players on loan get full first team seasons.
Verbesserungen bei grauen Teams. Machen Spiele, so dass Spieler dort auch Statistiken haben.

38. Improvements to player nationality module - Players now gain nationality after x years and become eligible to play for nations after y years (depending on individual rules in countries).
Verbesserungen bei Nationalspielern. Spieler bekommen nun nach x Jahren die Nationalität und können nach y Jahren für das Land spielen (natürlich abhängig von den jeweiligen Regeln).

39. Pre game injury history - Players now have past injuries from pre-game in their histories
Verletzungen vor dem Spiel werden nun in die Chronik der Verletzungen aufgenommen.

40. international "national pool" improvements. For those who like to manage international teams in the game, this will save them lots of time, as the multi-select actions on the national pool window have been improved to make moving players around national squads easier.
Nationaler Pool wurde verbessert.

41. You know when you are using email software, you can select multiple emails by holding down "ctrl" when clicking on them, and using "shift" to select a block of emails? You can do that in FM aswell, by clicking on the arrows to the left of a players name, or a news item name, this was in FM08 but few people knew about it.
Mit STRG+SHIFT kann man normalerweise mehrere Emails markieren, im FM geht das auch mit mehreren Spielern - sogar schon im FM08!

42. Generated Players - The first is for players to have more likelike common names for players who like to be known by their nicknames, as many South American players do as their names are so long

43. Second natioanlities are also now generated for these generated players, so you'll find more Argentinian youngsters with Italian parents, and more players in the future having to decide which nation they want to represent, their own, or their parents.
42+43 Generierte Spieler haben jetzt auch Spitznamen (Südamerika!) und können 2 Nationalitäten haben und sich dann entweder für die Nati. ihrer Eltern oder des Geburtslandes entscheiden.

44. preferred squad numbers. If a player has a preferred squad number, you'll now see this when you register your squad numbers for the season
bevorzugte Rückennummern werden bei der Vergabe der Nummern angezeigt (und wahrscheinlich auch entsprechend "bestraft" wenn man sich nicht dran hält)

45. In the game, you've had the possibility for many years of adding on a percentage sell on clause for a player, but having done some research into this, many clubs now utilise a percentage of profit sell on clause
Prozentklauseln in Verträgen wurden überarbeitet

46. youth compensation happens in the game. Previously, you've just paid a small fee to "steal" a youngster from another club, but this became a hot topic in the Summer with the transfer of Bostock to Spurs, so you'll find now that as well as paying an upfront fee, you'll also have to pay for first team appearances, and a sell on percentage
junge Spieler wegkaufen ist nicht mehr so leicht möglich, man muss nun einige Abschlagszahlungen in Kauf nehmen sowie weitere Extrasummen

47. There are also improved qualification rules in the game, so the more complicated rules are explained better, such as in the Asian leagues and South American leagues
verbesserte und genauer umgesetzte Ligenregeln, vor allem in Asien und Südamerika

48. roaming scouting either. Unless you specify areas for your scouts to go to, they will choose themselves where to roam, and continue to give you summaries of players that they find
Scouts gehen selbstständig in spezifische Regionen auf die Pirsch, die man vorher grob festgelegt hat

49. arrows now signify forward runs. Other tactic areas have been tweaked to make them work better to take into account this change, so you'll still find players running into channels and space, but that's more down to the players ability now. As I've said, there will be a blog explaining this all next week
"Vorwärtspfeile" im Taktikbereich gleichbedeutend mit Vorwärtsmärschen. Genaueres dazu folgt in weiteren Blogs. Weitere taktische Verbesserungen.

50. Goalscorers shown in Fixtures/Results screen - Goalscorers are now shown in the Team fixtures page along with the score.
Torschützen erscheinen bei den Spieltagsübersichten zusammen mit den Ergebnissen.

51. Team panel Information - More Information on Team Panel screen but was not revelaed.
weitere Informationen im Team Menu

52. Transfer Panel - More Info about transfer for each league and nation
weitere Infos im Transfermenu zu jeder Nation/Liga

53. Player Achievements - Players now have Player Achievements so you can see what awards and trophies they have won in there career.
Extra Bereich für Spielerauszeichnungen bei jedem Spieler, in dem man dessen Erfolge sehen kann.

54. Improvements on Loan signing - Players will now sign on a permanent deal more often after being on loan to a club.
verbesserte Ausleihoptionen. Spieler nutzen eher die Möglichkeit beim Club anzuheuern zu dem sie ausgeliehen werden.

55. View Match Option - You can now leave a match you are viewing at any time ie if you are scouting a player during a match you can leave at half time.
verbesserte "Spiel ansehen" Option. Man kann ein beobachtetes Spiel zu jedem Zeitpunkt verlassen (z.B. wenn man einen Spieler gescoutet hat und er zur Halbzeit ausgewechselt wird)

56. Press Conferance Custom Comments - You can now create your own comments in press conferances ie Joe Kinnear (yes you can swear)
eigene Kommentare bei Pressekonferenzen. Man kann fluchen ;D

57. Coach Reports Improved - Reports now are more in depth with more variaty. With all the players positions now in a drop down menu.
verbesserte Co-Trainer Berichte über die Spieler

58. Finance Information - More information added to World Finance screen.
mehr Infos im Welt-Finanzscreen

59. Competition Fixtures - You can now filter fixtures to show all the fixtures from certain competitions.
Filter bei Wettbewerben so dass man sich nur gewisse Spiele von Wettbewerben in der "Begegnungen-Ansicht" anzeigen lassen kann
« Letzte Änderung: 26.Oktober 2008, 17:21:29 von Octavianus »
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Provinz-Manager

  • Gast
Re: FM 2009
« Antwort #1 am: 22.Juni 2008, 17:20:12 »

Gibt es denn etwas altes?

Sorry Provinz-Manager, aber ich kann den ersten Post nicht weiter editieren :P
Hier die Systemvoraussetzungen:
Mac (gegenwärtig läuft der Football Manager 2009 nur auf Mac's von Intel):
    * OSX 10.5.5
    * Nvidia Geforce 7300 / ATI X1600 Radeon
    * 1 GB RAM
PC:
    * Windows Vista oder XP
    * 2Ghz für Vista / 1,4Ghz unter XP
    * 1 GB RAM unter Vista / 512 MB RAM unter XP
    * GraKa: 128MB Nvidia FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL oder besser

Weitere Announcements:

60. Re-laying - You now have the ability to request to re-lay the pitch to ensure a silky smooth playing
surface. Or you could let it go all JJB.
Neuer Rasen - Man hat jetzt die Möglichkeit, eine Anfrage zu stellen, den Rasen neu verlegen zu lassen, um den bestmöglichen Zustand des Platzes zu gewährleisten.

61. Pitch degredation - This feature tracks the condition of the pitch during the season (possibly leading to the above).
Platz-Beeinträchtigung - Dieses Feature verfolgt den Zustand des Platzes während der Saison (bei schlechtem Zustand lässt sich dann wie oben zu lesen der Rasen auswechseln)

62. Fixture postponements - Part of the pitch degradation module, this can lead to cancellations for bad weather and waterlogging (and probably those annual stories of fans travelling from Plymouth to Darlington only to have to turn round and head straight back)
Verschiebung von Spielen - Ein weiterer Teil des Beeinträchtigungs-Features, Spiele können nun aufgrund schlechten Wetters und unspielbaren Platzes abgesagt werden

63. As you may have noticed in last year's Football Manager 2008, at the end of the season you had a 'Best XI' which showed your clubs best XI since the start of the game. This year, with Football Manager 2009, all the best XI's in the game get a rating, so you can see how your best ever XI compares to those of other teams around the world. So, that's either added bragging rights all round, then, or digs about "living in the past" from the Johnny-come-latelys.
Beste 11: Seit dem letzten Jahr wird am Ende der Saison die "Beste Elf" seit Spielbeginn gekürt. Dieses Jahr werden alle beste Elfen der Teams bewertet und man kann sehen wie gut die eigene beste Elf jemals im Vergleich mit anderen Teams auf der ganzen Welt abschneidet.

Demo News & Game Specs

As you may have heard on the Football Manager podcast on Friday, or seen in the News of the World on Sunday, the demo of Football Manager 2009 will be released next Sunday, November 2nd, just after midnight, giving you a whole Sunday to try out the latest incarnation of the game.

The demo will, as normal, come in different "flavours".

The "vanilla" demo will be the smaller version of the demo file size wise, in that it will have very limited graphical content (no logo's, player pictures, stadiums), English language only, and only English and Scottish leagues available to play, for half a season of ingame time. This saved game will be compatible with the full release of the game, out on November 14th.

The "strawberry" demo will have all graphical content, multiple languages, and 10 leagues to play with (the list of which will be made available later in the week), also for half a season of ingame time, and saved games will also be compatible with the full release of the game, out on November 14th.

The "vanilla" demo will be available exclusively from the News of the World's website as a download file. We will be linking to the News of the World's page directly from the front page at www.sigames.com, and from the forums, as soon as the file is live.

There will be 3 ways to get the "strawberry" demo.

The first of these will be via STEAM. For those that are unaware of STEAM, it's a digital platform made by Valve Software (the developers beind the Half Life series, the Counter Strike series, Portal, and many more). They have super fast bandwidth, and it is by far and away our recommended way to get the "strawberry" version of the Football Manager 2009 demo.

STEAM will also be one of the ways to be able to authenticate your retail version of Football Manager 2009 on it's release, and our preferred route of patching, as patching through STEAM is automatic. You can download the STEAM client from http://store.steampowered.com/ and can also pre-order Football Manager 2009 from the site to be able to play it at 9am UK time on the day of release.
The "strawberry" demo will also be available as a torrent download for those who are aware of this techonology, and as a download with bandwidth provided by GameShadow, although these are likely to appear shortly after the demo becomes available on STEAM, as we will be uploading to STEAM first.

Now, there's also been a lot of talk on the forums about copy protection, and how we are planning to handle it this year, particularly in light of recent press with certain other titles and Securom, which we have used in the past.

We have followed those stories closely, but already had our plan in place for this year, and are happy with the choices that we have made.

I am therefore happy to be able to announce today that, for the first time in the Football Manager series since we started making the game, you will not require the disc to be in the drive each time you start the game if you are playing on the PC! Instead, you will need to authenticate your game.

This can be done in 3 different ways.

The first is via STEAM, as mentioned above. By authenticating through STEAM, you will automatically receive patches as soon as they become available. The second is a simple online transaction, which will take less than 30 seconds. The third, for people who are not online, is via telephone registration, with local call numbers in each country where we release the game, and this will take about 5 minutes to complete from our experience in testing.

We highly recommend the online authentication processes, as they are quick and easy.

Despite the license agreement that comes with the game stating that you can only install on one machine, we are well aware that many people like to play the game on personal laptops, as well as desktops, and our licenses for Football Manager 2009 will work in a very similar way to ITunes.

This means that you will get 5 licenses for personal use, so you can play the game on up to 5 computers as long as you own them, and the owner of the game is the person playing on said machines. If you uninstall the game on one of the PC's you have the game installed on, you get that "seat" back.

As an example, say you have installed the machine on your work laptop, your work PC, your home PC and your home laptop. You would then have used up 4 out of your 5 uses of the game. Your home desktop has some problems, so you decide to re-install windows on it. As long as you uninstall the game from that machine first, you will get that license back, and when you re-install, will still only be using 4 of your 5 installs.

Please note that the license when you purchase the game is explicit that you are only allowed to use the game for your own personal use.

Also please note that on uninstallation of the game, everything is removed from your machine, including all remnants of the copy protection system which we are using, which was a bugbear of many of the other systems available on the market.

MAC users will still have the same protection system as with other years, although we are hopeful that this will change in the coming years when someone comes up with a similar system for MAC's.

So, what we've aimed for, and have hopefully succeeded on, is a system whereby the legitmate purchaser of the game will notice the copy protection even less than in previous years.
« Letzte Änderung: 01.November 2008, 17:46:34 von Octavianus »
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Mef

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Re: FM 2009
« Antwort #2 am: 22.Juni 2008, 17:23:38 »

Nein, es gibt noch garnichts.
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luxi68

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Re: FM 2009
« Antwort #3 am: 22.Juni 2008, 21:35:36 »

Es wird keinen FM2009 geben, der Thread kann geschlossen werden. ;D
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Gurpser

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Re: FM 2009
« Antwort #4 am: 22.Juni 2008, 23:26:03 »

Wieso wirds keinen geben ???

creative

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Re: FM 2009
« Antwort #5 am: 22.Juni 2008, 23:31:01 »

Wieso wirds keinen geben ???

Männerfußball ist in England ziemlich Unbeliebt geworden, wohingegen  der Frauenfußball in England einen wahnsinnigen Boom erfahren hat, daher hat sich SI-Games entschieden den FM auf Frauenfußball umzustellen. Dafür ist aber eine komplett neue Datenbank notwendig, daher hat sich SI-Games entschieden ein Jahr auszusetzen und den nächsten FM in zwei Jahren zuveröffentlichen.
Auch dürfte es einen Plattformwechsel geben, man wird wohl exklusiv für den Nintendo DS entwickeln.   
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Aachen4ever

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Re: FM 2009
« Antwort #6 am: 23.Juni 2008, 09:40:00 »

Wieso wirds keinen geben ???

Männerfußball ist in England ziemlich Unbeliebt geworden, wohingegen  der Frauenfußball in England einen wahnsinnigen Boom erfahren hat, daher hat sich SI-Games entschieden den FM auf Frauenfußball umzustellen. Dafür ist aber eine komplett neue Datenbank notwendig, daher hat sich SI-Games entschieden ein Jahr auszusetzen und den nächsten FM in zwei Jahren zuveröffentlichen.
Auch dürfte es einen Plattformwechsel geben, man wird wohl exklusiv für den Nintendo DS entwickeln.   

 ;D Der war gut!

Außerdem wird im neuen FootMan das revolutionäre OneKlick-Verfahren eingeführt. EIn Klick auf einen Spieler bringt dich zu seinem Profil. ;D ;D ;D
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Mef

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Re: FM 2009
« Antwort #7 am: 23.Juni 2008, 12:15:28 »

Oh, da hat aber jemand Insiderinfos  ;D
Findet ihr CA 190 für Birgit Prinz ok? Wir haben ja in der deutschen Datenbank die besten Spieler!  8)
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Snickers12312892

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Re: FM 2009
« Antwort #8 am: 23.Juni 2008, 13:09:02 »

Es gibt zwar noch Probleme, die Sponsoreinnahmen und Stadionbesucherzahlen von der Attraktivität der Spielerinnen abhängig zu machen, aber die Entwickler geben sich die größte Mühe.
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Das Klima kennt Gewinner und Verlierer - das steht in meinem Reiseführer.
FDP - Fast Drei Prozent

Mef

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Re: FM 2009
« Antwort #9 am: 23.Juni 2008, 13:20:54 »

Ja, ab sofort streitet man sich im SI-Forum nicht mehr um die Attribute der Spieler, sondern um den Attraktivitätswert der Spielerinnen!
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Aachen4ever

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Re: FM 2009
« Antwort #10 am: 23.Juni 2008, 14:57:35 »

Ja, ab sofort streitet man sich im SI-Forum nicht mehr um die Attribute der Spieler, sondern um den Attraktivitätswert der Spielerinnen!

Dann müßte Schweden ja nun in sämtlichen Wettbewerben Favorit sein! ;D
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Strickus

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Re: FM 2009
« Antwort #11 am: 23.Juni 2008, 15:01:35 »

Ja, ab sofort streitet man sich im SI-Forum nicht mehr um die Attribute der Spieler, sondern um den Attraktivitätswert der Spielerinnen!

Dann müßte Schweden ja nun in sämtlichen Wettbewerben Favorit sein! ;D

Favorit ja, aber nicht Sieger, das wären die hübschen Japanerinen  ;D
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Mef

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Re: FM 2009
« Antwort #12 am: 23.Juni 2008, 15:18:36 »

Si hat leider keine Lizenz für Japan!  ;D
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Octavianus

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Re: FM 2009
« Antwort #13 am: 23.Juni 2008, 15:21:54 »

Hallo Leute

gibt es schon etwas neues über FM 2009?
Die ersten beiden Posts sollten dir deine Frage beantwortet haben - noch gibt es nix neues! Der Rest ist reine Spinnerei der ich mich nun gerne anschließen würde: ;D

Zwar hat SI keine Lizenz für Japan, aber früher konnte man durch einen Patch die japanische Liga hinzufügen, fraglich ist nur welche Liga dafür rausgeschmissen wird ;D
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Ständig im Einsatz für einen besseren FM und für ein tolles Forum :)

Du hast FRAGEN? Hier gibt es ANTWORTEN rund um den FM!

Mef

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Re: FM 2009
« Antwort #14 am: 23.Juni 2008, 15:27:43 »

Obwohl... eins kann man über den FM2009 sicher schon sagen:
Er wird eine aktuelle Datenbank haben und besser sein.
Mehr ist aber nun wirklich noch nicht bekannt!  ;D
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Strickus

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Re: FM 2009
« Antwort #15 am: 23.Juni 2008, 15:31:20 »

Hallo Leute

gibt es schon etwas neues über FM 2009?
Die ersten beiden Posts sollten dir deine Frage beantwortet haben - noch gibt es nix neues! Der Rest ist reine Spinnerei der ich mich nun gerne anschließen würde: ;D

Zwar hat SI keine Lizenz für Japan, aber früher konnte man durch einen Patch die japanische Liga hinzufügen, fraglich ist nur welche Liga dafür rausgeschmissen wird ;D

Ist ja egal welche, hautpsache Japan und seine schicken Schulm...., irgendwie scheifen wir vom Thema ab.

Ich denke aber mal das bald erste Infos rauskommen.
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VfL_Bochum_1848

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Re: FM 2009
« Antwort #16 am: 29.Juni 2008, 14:26:59 »

Ich hoffe die krigen das mal irgendwie mit der geschwindigkeit besser hin.bin jetzt in der 3ten saison und das sooooo lahm geworden das mir übel wird.
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Provinz-Manager

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Re: FM 2009
« Antwort #17 am: 29.Juni 2008, 14:32:17 »

Ich hoffe die krigen das mal irgendwie mit der geschwindigkeit besser hin.bin jetzt in der 3ten saison und das sooooo lahm geworden das mir übel wird.


Das kann man ja selber beeinflussen. Da ich selber ein eher langsamen PC habe, aber auf eine gute Perfomance nicht verzichten will, wähle ich die Ligen eben entsprechend aus.
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VfL_Bochum_1848

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Re: FM 2009
« Antwort #18 am: 29.Juni 2008, 14:40:37 »

Also ich hab die Italienische,Englische,Deutsche und Spanische Liga gewählt,also auch das ich da ein Traineramt übernehmen kann.

Dann hab ich alle Spieler betrachtet von den wichtigsten ländern(Spanie,England,Deutschland,Italien,Brasilien,Argentinien usw......)also jetzt nicht ausm Kongo oder Singapore.

Hab insgesamt im Spiel 90.000Spieler.(zeigt mir FM Scout an).

Und irgendwie ists soooo was von langsam das gibs nicht.

Hab n NB mit 2x1,6 GHZ und 3GB Ram,aber bringt absolut nichts.

Wenn man Spielerbilder,Stdiongrounds und Logos usw.... mit einbindet,beeinflusst es irgendwie das Spiel?

P.S Hab mal mit München vor langer Zeit bis ins jahr 2013 gespielt.Und da hatte ich nur 6000 Spieler im gesamten spiel und hab keine talente richtig gefunden,nichts.

Edit: Bin mir echt am überlegen n QuadCore Rechner zu kaufen nur extra für dieses Spiel.Krank nich? ;D
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Generaldirektor

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Re: FM 2009
« Antwort #19 am: 29.Juni 2008, 16:20:01 »

Hallo Leute

gibt es schon etwas neues über FM 2009?

Ter (Sports Interactive): "We'll be releasing details on FM 2009 around August time I believe. "

http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/521102691/m/5652036704?r=1982046704#1982046704
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Textmodus: Ballacks Kopfball schlug aus 25m ein. Das Tor geht auf die Kappe von Happe.

"Sie können zwar nicht kicken, die Bayern, aber sie kämpfen intelligent!" Ansgar Brinkmann