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Autor Thema: FM18 Skins  (Gelesen 120467 mal)

cpt.tsubasa

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Re: FM18 Skins
« Antwort #40 am: 18.November 2017, 11:33:01 »

Super Bigboss, für deine Bereitstellung
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Jumano

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Re: FM18 Skins
« Antwort #41 am: 19.November 2017, 20:50:39 »

Flut Skin Version 1.0 gibt es nun bei fmscout.

light Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4598
dark Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4597
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carsty

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Re: FM18 Skins
« Antwort #42 am: 19.November 2017, 21:22:52 »

Flut Skin Version 1.0 gibt es nun bei fmscout.

light Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4598
dark Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4597

bei mir sagt die rar datei das keine Pakete enthalten sind - leider
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Wer in meinen Beiträgen Rechtschreibfehler entdeckt, darf diese behalten!
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Jumano

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Re: FM18 Skins
« Antwort #43 am: 19.November 2017, 21:45:09 »

Flut Skin Version 1.0 gibt es nun bei fmscout.

light Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4598
dark Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4597

bei mir sagt die rar datei das keine Pakete enthalten sind - leider

Lad es einfach nochmal runter, evtl. über einen anderen Browser. Hab es eben probiert, bei mir lässt es sich problemlos entpacken.
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vonholzminden

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Re: FM18 Skins
« Antwort #44 am: 19.November 2017, 22:19:52 »

Cool. Weiß noch jemand von euch in welchem Panel ich was ändern muss damit ich z.b. im homescreen auch mein backgroundpack sehen kann? Das war irgendwas mit bgnd in irgendeinem Panel. Bitte. Helft mir.😂
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Jumano

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Re: FM18 Skins
« Antwort #45 am: 19.November 2017, 22:42:47 »

Cool. Weiß noch jemand von euch in welchem Panel ich was ändern muss damit ich z.b. im homescreen auch mein backgroundpack sehen kann? Das war irgendwas mit bgnd in irgendeinem Panel. Bitte. Helft mir.😂

Ich mache das immer unter >skins > xyz >graphics >backgrounds und gebe meinem gewünschtem Hintergrundbild die Bezeichnung "default.jpg".

Meinst du mit Backgorundpack, dass du im Skin direkt Hintergründe auswählen kannst?
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carsty

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Re: FM18 Skins
« Antwort #46 am: 20.November 2017, 00:39:47 »

Flut Skin Version 1.0 gibt es nun bei fmscout.

light Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4598
dark Version: https://www.fmscout.com/c-fm18-skins.html?id=4597

bei mir sagt die rar datei das keine Pakete enthalten sind - leider

Lad es einfach nochmal runter, evtl. über einen anderen Browser. Hab es eben probiert, bei mir lässt es sich problemlos entpacken.

Ging auch nicht im anderen Browser - ich lud mir den 7zip runter da winrar das anscheinend Probleme mit hat. Danke trotzdem für den Tipp

Andere Frage zum FLUT FM18 V1.0

Im Bild mit dem Pfeil markiert



Gibt es die Möglichkeit die Schriftfarbe zu ändern auf schwarz? Wäre es auch möglich die Schriftgröße leicht anzuheben?

Da ich dabei ein voller Noob bin - wäre es sehr nett wenn man mir das bitte per Kurzanleitung schreibt :-)

Danke hierfür

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Sascha1896

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Re: FM18 Skins
« Antwort #47 am: 20.November 2017, 01:29:41 »

@carsty

Wenn ich jetzt den Panel für die titelbar wüsste, dann könnte man es in der Config finden, musst wohl auf einen Skinner/Experten warten. :'(



@all:

Ich bin mit dem Skin soweit so gut zufrieden! Die Sache mit dem Background bei dem Spieler, dafür muss ich wohl wieder die Flut Kits runterladen um da ein Kit anzuzeigen, doch wie zeige ich das Logo wie im originalen an? Die Logos auf right ändern?

Und das letzte kleine Übel ist mit einem roten Kasten versehen, da würde ich gerne was hinsetzen (bsp Wettbewerbswappen national?)


(click to show/hide)


edit:

wobei mich das "bunte" wohl bald stören könnte, aber unsere Pics kommen etwas besser zur Geltung
« Letzte Änderung: 20.November 2017, 01:39:42 von BigBoss96 »
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vonholzminden

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Re: FM18 Skins
« Antwort #48 am: 20.November 2017, 05:25:44 »

Cool. Weiß noch jemand von euch in welchem Panel ich was ändern muss damit ich z.b. im homescreen auch mein backgroundpack sehen kann? Das war irgendwas mit bgnd in irgendeinem Panel. Bitte. Helft mir.😂

Ich mache das immer unter >skins > xyz >graphics >backgrounds und gebe meinem gewünschtem Hintergrundbild die Bezeichnung "default.jpg".

Meinst du mit Backgorundpack, dass du im Skin direkt Hintergründe auswählen kannst?

Nein. Das weiß ich auch. Aber danke. Ich meine beim Posteingang. Da sehe ich beim Andromeda z.B. mein Stadiumbackground pic. Das möchte ich beim Flut auch. Da habe ich aber so ein Hintergrundbild.

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Rune

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Re: FM18 Skins
« Antwort #49 am: 20.November 2017, 06:55:10 »

@carsty

Wenn ich jetzt den Panel für die titelbar wüsste, dann könnte man es in der Config finden, musst wohl auf einen Skinner/Experten warten. :'(



@all:

Ich bin mit dem Skin soweit so gut zufrieden! Die Sache mit dem Background bei dem Spieler, dafür muss ich wohl wieder die Flut Kits runterladen um da ein Kit anzuzeigen, doch wie zeige ich das Logo wie im originalen an? Die Logos auf right ändern?

Und das letzte kleine Übel ist mit einem roten Kasten versehen, da würde ich gerne was hinsetzen (bsp Wettbewerbswappen national?)


(click to show/hide)


edit:

wobei mich das "bunte" wohl bald stören könnte, aber unsere Pics kommen etwas besser zur Geltung

Das zuständige panel müsste u.a. "sidebar menu table" sein. Aber da spielen mehrere panels mit rein. Hier mal ein kleiner Auszug aus ner Anleitung:


The new sidebar can be edited in various ways, the following instructions will allow you to edit the width, colour and text properties of the sidebar, though with some further experimenting it may be possible to do more things, however this should at least give people a starting place.

Before you start you will need a couple of things;

- If you are using the Default skins, then first download the Base Skins as any changes you make will need to be applied to them rather than the default skins, if you are using a downloaded skin then you should be able to edit that skin directly.

- You will need to make sure there are a couple of files located in the panels folder of the skin you are editing these are;

'client object browser.xml' - if not present obtain from the \skins\fm\panels folder (or \skins\fmc\panels folder for an FMC skin) extracted from the skins.fmf file.

'sidebar menu table.xml' - if editing the text values, if not present obtain from the panels.fmf file.

If you need to extract these files, once extracted copy them into the panels folder of the skin you are editing.

To Change the Width of the Sidebar

The Width of the Sidebar is controlled by the 'client object browser.xml' file you want to locate the following line of code (Line #30):

<attachment class="test_screen_size_attachment" alignment="horizontal" min_value="0" max_value="1200" set_property="widt" true_value="45" false_value="160"/>
min_value="0" and max_value="1200" - Determine between which values the small icon only sidebar appears at (or the true_value sidebar), with default code the icon sidebar appears when window width is between 0 and 1,119 pixels, whilst the full sidebar will appear if you window width is 1,200 pixels or greater.

true_value="45" - At first glance controls the width of the icon sidebar, but really controls the width of the sidebar when your screen width is between the set min and max_values.

false_value="160" - At first glance controls the width of the full sidebar, but really controls the width of the sidebar when your screen width is outside of the min and max_values.

You can adjust these values to set the sidebar up in different ways.

If you want the full sidebar to always appear then you can set the max_value to zero, if you always want the icon sidebar to appear then set the max_value to something above the max. width your screen supports.

Alternatively you can set both true_value and false_value to the same value to stop them from being resized, if you set these values to a value below 125 with the default text settings then only the icon will appear, if you set them to a value above 125 the full sidebar will appear so setting the values to:

true_value="45" false_value="45" - This will always display the icon sidebar.

true_value="160" false_value="160" - This code will always display the full sidebar.

If you want the change when the full and icon sidebars appear then you just need to play around with the min_value and max_value values, so for example if you wanted the icon sidebar to appear at any width below 1,680 then you'd change the max_value code to read max_value="1680", you can also if you wanted have the full sidebar appear at 1,024 width, and 1920 width with the icon sidebar appearing inbetween by setting the code to: min_value="1025" max_value="1919"

To Stop the Sidebar being recoloured on team screens

Inside the settings folder for your skin you need to create a file called 'accent colours.xml' and paste into the file the following code:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE propertylist SYSTEM "http://www.sigames.com/dtds/properties.dtd">
<properties version="1.0">
<list id="items">
<!-- All Colours -->
<record min_hue="0" max_hue="360" min_saturation="0" max_saturation="100" min_lightness="0" max_lightness="100">
<colour id="accent_colour" red="0" green="0" blue="0" alpha="255"/>
</record>
</list>
</properties>
If the skin you are using (such as an FMC skin) already has this file present then replace the existing code with the above code.

Alternatively you can download this file and put it into your settings folder for your skin if you don't want to create the file yourself, however you will still need to follow the below steps to adjust the colour.

You then need to adjust the red, green and blue levels on the bolded line to what colour you want the sidebar to appear (current values will set the sidebar to pure black), if you want the sidebar to have some transparency then lower the alpha value, if you want the sidebar to always be the same colour then set this value to the same as you set the non-club sidebar to in the below step.

The record line of this code tells the game if it detects a colour between those set ranges (with the ranges set covering all possible colours) to recolour it to the value declared in the colour row.

If you wish to set various colours then you can extract the default 'accent colours.xml' file from the settings.fmf file and play around with that.

Please note when creating/making any changes to this file reloading your skin in game will not refresh these values, if the game is running whilst you create this file or modify it you will need to exit and restart the game for the changes to be reflected in game.

To Change the Default Colour of the Sidebar

You will need to locate this line of code in the settings\<skin name> settings.xml file for your skin:

<!-- it's a non-human object - so go this colour for for the sidebar background-->
<colour name="colour side bar" red="35" green="35" blue="145" alpha="255"/>
If it isn't present in your file paste the above code into the file, then to adjust the colour just alter the RGB values, whilst the alpha value affects how transparent the sidebar is, a value of 255 is solid, whilst 0 sets it to full transparency, values inbetween will give it various degrees of transparency.

To Edit the Sidebar Text

The settings for the text of the sidebar is located in the 'sidebar menu table.xml' file, in that code you will see various lines of code that look like this:

<record id="column_properties" alignment="left,centre_y" colour="match text" size="10.1"/>
There will be one line that controls the club sidebar, one for nation sidebar and another if you are unemployed, you then just need to edit the values on thise page to suit, you can also add other bits of text code found elswhere to adjust the style of the text further.


Die Anleitung ist zwar für eine ältere FM Version und sollte auch heuer noch Gültigkeit haben. Für den FM17 bin ich damit jedenfalls noch sehr gut gefahren ;-). Den 18er habe ich mir hinsichtlich der Panlestruktur noch nicht näher angesehen.




zu dem roten Kasten: genau an dieser Stellen steht bei korrektem Ersetzen der Grafiken auch das Ligenlogo ;-) Dazu einfach die Anweisungen in Fluts Readme befolgen. Einfach mal ausprobieren!

Was den BG hitner dem Spielerbild angeht? Du hast bemerkt, dass du den Reiter oben rechts switchen kannst? (Mit bg, ohne bg, was das Herz begehrt ;-) )
Davon ab: Auch hier gilt: Einfach die Readme befolgen, um an dieser Stellen die Stadien angezeigt zu bekommen ;-). Außerdem stehen auch hier die Kits, richtig.... richtige Installation vorausgesetzt. Da der FM an dieser Stelle den Code für die 2D Kits nicht akzeptiert, musste Flut etwas tricksen, und nicht dafür vorgesehene BG-Grafiken für die Kits verwenden.
 Auch hier kann man getrost auf die Readme verweisen  ;).
« Letzte Änderung: 20.November 2017, 09:13:04 von Rune »
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Doddo04

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Re: FM18 Skins
« Antwort #50 am: 20.November 2017, 09:58:41 »

Hallo
also was ich vermisse beim Flutskin ist die ANgabe der Größe im Spielerprofil  oder bin ich blind? :o
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Bloody

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Re: FM18 Skins
« Antwort #51 am: 20.November 2017, 12:58:21 »

Auch eine Frage zum Flutskin: Kann man  die Haupt-Leiste ganz links am Bildschirmrand nicht-transparent machen? Ich finde, dass darunter die Lesbarkeit der Elemente ziemlich leidet.
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Rune

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Re: FM18 Skins
« Antwort #52 am: 20.November 2017, 13:43:09 »

lies mal genau 2 posts über dir ;-)
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Rune

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Re: FM18 Skins
« Antwort #53 am: 20.November 2017, 13:43:50 »

Hallo
also was ich vermisse beim Flutskin ist die ANgabe der Größe im Spielerprofil  oder bin ich blind? :o
Hat Flut wohl rausgenommen. Ich denke auch mit Absicht, da sie in ausgeklammerter Form im Panel stehen.
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Doddo04

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Re: FM18 Skins
« Antwort #54 am: 20.November 2017, 15:49:10 »

Hallo
also was ich vermisse beim Flutskin ist die ANgabe der Größe im Spielerprofil  oder bin ich blind? :o
Hat Flut wohl rausgenommen. Ich denke auch mit Absicht, da sie in ausgeklammerter Form im Panel stehen.

Wie meinst Du das Rune ausgeklammert wo seh ich die Größe?
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Rune

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Re: FM18 Skins
« Antwort #55 am: 20.November 2017, 15:51:30 »

Welche Größe??? Den Height Wert?
Er hat den Code ausgeklammert, sage ich doch. Heißt ungültig gemacht. Der Code selbst steht aber noch im Panel. -> Daher, gehe ich von Absicht aus, oder aber einem unvollendeten Panel.
« Letzte Änderung: 20.November 2017, 15:55:03 von Rune »
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Doddo04

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Re: FM18 Skins
« Antwort #56 am: 20.November 2017, 16:45:13 »

Alles klar danke Dir Rune für die Info
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Spooky09

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Re: FM18 Skins
« Antwort #57 am: 20.November 2017, 17:20:04 »

gibt es eine anleitung oder erlärung in deutsch zur installation dieses skins?
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Zoti

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Re: FM18 Skins
« Antwort #58 am: 20.November 2017, 18:24:05 »

runter laden > entpacken und den Ordner "fm2018flutskin_dark" nach Dokumente\Sports Interactive\Football Manager 2018\skins kopieren, Ingame dann den bei Skins auswählen und du hast ihn
« Letzte Änderung: 20.November 2017, 18:26:12 von Zoti »
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carsty

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Re: FM18 Skins
« Antwort #59 am: 20.November 2017, 18:34:47 »

@carsty

Wenn ich jetzt den Panel für die titelbar wüsste, dann könnte man es in der Config finden, musst wohl auf einen Skinner/Experten warten. :'(



@all:

Ich bin mit dem Skin soweit so gut zufrieden! Die Sache mit dem Background bei dem Spieler, dafür muss ich wohl wieder die Flut Kits runterladen um da ein Kit anzuzeigen, doch wie zeige ich das Logo wie im originalen an? Die Logos auf right ändern?

Und das letzte kleine Übel ist mit einem roten Kasten versehen, da würde ich gerne was hinsetzen (bsp Wettbewerbswappen national?)


(click to show/hide)


edit:

wobei mich das "bunte" wohl bald stören könnte, aber unsere Pics kommen etwas besser zur Geltung

Das zuständige panel müsste u.a. "sidebar menu table" sein. Aber da spielen mehrere panels mit rein. Hier mal ein kleiner Auszug aus ner Anleitung:


The new sidebar can be edited in various ways, the following instructions will allow you to edit the width, colour and text properties of the sidebar, though with some further experimenting it may be possible to do more things, however this should at least give people a starting place.

Before you start you will need a couple of things;

- If you are using the Default skins, then first download the Base Skins as any changes you make will need to be applied to them rather than the default skins, if you are using a downloaded skin then you should be able to edit that skin directly.

- You will need to make sure there are a couple of files located in the panels folder of the skin you are editing these are;

'client object browser.xml' - if not present obtain from the \skins\fm\panels folder (or \skins\fmc\panels folder for an FMC skin) extracted from the skins.fmf file.

'sidebar menu table.xml' - if editing the text values, if not present obtain from the panels.fmf file.

If you need to extract these files, once extracted copy them into the panels folder of the skin you are editing.

To Change the Width of the Sidebar

The Width of the Sidebar is controlled by the 'client object browser.xml' file you want to locate the following line of code (Line #30):

<attachment class="test_screen_size_attachment" alignment="horizontal" min_value="0" max_value="1200" set_property="widt" true_value="45" false_value="160"/>
min_value="0" and max_value="1200" - Determine between which values the small icon only sidebar appears at (or the true_value sidebar), with default code the icon sidebar appears when window width is between 0 and 1,119 pixels, whilst the full sidebar will appear if you window width is 1,200 pixels or greater.

true_value="45" - At first glance controls the width of the icon sidebar, but really controls the width of the sidebar when your screen width is between the set min and max_values.

false_value="160" - At first glance controls the width of the full sidebar, but really controls the width of the sidebar when your screen width is outside of the min and max_values.

You can adjust these values to set the sidebar up in different ways.

If you want the full sidebar to always appear then you can set the max_value to zero, if you always want the icon sidebar to appear then set the max_value to something above the max. width your screen supports.

Alternatively you can set both true_value and false_value to the same value to stop them from being resized, if you set these values to a value below 125 with the default text settings then only the icon will appear, if you set them to a value above 125 the full sidebar will appear so setting the values to:

true_value="45" false_value="45" - This will always display the icon sidebar.

true_value="160" false_value="160" - This code will always display the full sidebar.

If you want the change when the full and icon sidebars appear then you just need to play around with the min_value and max_value values, so for example if you wanted the icon sidebar to appear at any width below 1,680 then you'd change the max_value code to read max_value="1680", you can also if you wanted have the full sidebar appear at 1,024 width, and 1920 width with the icon sidebar appearing inbetween by setting the code to: min_value="1025" max_value="1919"

To Stop the Sidebar being recoloured on team screens

Inside the settings folder for your skin you need to create a file called 'accent colours.xml' and paste into the file the following code:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE propertylist SYSTEM "http://www.sigames.com/dtds/properties.dtd">
<properties version="1.0">
<list id="items">
<!-- All Colours -->
<record min_hue="0" max_hue="360" min_saturation="0" max_saturation="100" min_lightness="0" max_lightness="100">
<colour id="accent_colour" red="0" green="0" blue="0" alpha="255"/>
</record>
</list>
</properties>
If the skin you are using (such as an FMC skin) already has this file present then replace the existing code with the above code.

Alternatively you can download this file and put it into your settings folder for your skin if you don't want to create the file yourself, however you will still need to follow the below steps to adjust the colour.

You then need to adjust the red, green and blue levels on the bolded line to what colour you want the sidebar to appear (current values will set the sidebar to pure black), if you want the sidebar to have some transparency then lower the alpha value, if you want the sidebar to always be the same colour then set this value to the same as you set the non-club sidebar to in the below step.

The record line of this code tells the game if it detects a colour between those set ranges (with the ranges set covering all possible colours) to recolour it to the value declared in the colour row.

If you wish to set various colours then you can extract the default 'accent colours.xml' file from the settings.fmf file and play around with that.

Please note when creating/making any changes to this file reloading your skin in game will not refresh these values, if the game is running whilst you create this file or modify it you will need to exit and restart the game for the changes to be reflected in game.

To Change the Default Colour of the Sidebar

You will need to locate this line of code in the settings\<skin name> settings.xml file for your skin:

<!-- it's a non-human object - so go this colour for for the sidebar background-->
<colour name="colour side bar" red="35" green="35" blue="145" alpha="255"/>
If it isn't present in your file paste the above code into the file, then to adjust the colour just alter the RGB values, whilst the alpha value affects how transparent the sidebar is, a value of 255 is solid, whilst 0 sets it to full transparency, values inbetween will give it various degrees of transparency.

To Edit the Sidebar Text

The settings for the text of the sidebar is located in the 'sidebar menu table.xml' file, in that code you will see various lines of code that look like this:

<record id="column_properties" alignment="left,centre_y" colour="match text" size="10.1"/>
There will be one line that controls the club sidebar, one for nation sidebar and another if you are unemployed, you then just need to edit the values on thise page to suit, you can also add other bits of text code found elswhere to adjust the style of the text further.


Die Anleitung ist zwar für eine ältere FM Version und sollte auch heuer noch Gültigkeit haben. Für den FM17 bin ich damit jedenfalls noch sehr gut gefahren ;-). Den 18er habe ich mir hinsichtlich der Panlestruktur noch nicht näher angesehen.




zu dem roten Kasten: genau an dieser Stellen steht bei korrektem Ersetzen der Grafiken auch das Ligenlogo ;-) Dazu einfach die Anweisungen in Fluts Readme befolgen. Einfach mal ausprobieren!

Was den BG hitner dem Spielerbild angeht? Du hast bemerkt, dass du den Reiter oben rechts switchen kannst? (Mit bg, ohne bg, was das Herz begehrt ;-) )
Davon ab: Auch hier gilt: Einfach die Readme befolgen, um an dieser Stellen die Stadien angezeigt zu bekommen ;-). Außerdem stehen auch hier die Kits, richtig.... richtige Installation vorausgesetzt. Da der FM an dieser Stelle den Code für die 2D Kits nicht akzeptiert, musste Flut etwas tricksen, und nicht dafür vorgesehene BG-Grafiken für die Kits verwenden.
 Auch hier kann man getrost auf die Readme verweisen  ;).

danke für die ANleitung aber ehrlich gesagt trau ich mich da nicht drüber - ich zerschieße sicher irgendwas beim probieren

mfg carsty
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Wer in meinen Beiträgen Rechtschreibfehler entdeckt, darf diese behalten!
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