MeisterTrainerForum

Bitte loggen sie sich ein oder registrieren sie sich.

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Erweiterte Suche  

Autor Thema: CM4 installiert - weiter gehts nicht  (Gelesen 1031 mal)

Feuerwehrmann

  • Profi
  • ****
  • Offline Offline
CM4 installiert - weiter gehts nicht
« am: 12.August 2003, 18:39:49 »

Hallo

Ich war heute bei einem Freund.
Er hatte sich CM4 bei Ebay gekauft aber hat kaum Ahnung von Computern.

Also wollte ich ihm das Spiel installieren und es ihm ein bisschen erklären.

Das Spiel habe ich installiert (typical) und die EP's drauf gemacht.

Dann gestartet und eine Liga ausgewählt.
Der PC begann den Spielstand zu erstellen.

Kurz vorm Ende des Erstellens stürzt das Spiel aber immer ab und es kommt " CM4 muss beendet werden. Microsoft hat ein Problem festgestellt."

Dachte mir das es ein einmaliger Fehler ist.
Deinstalliert.
Alles neu installiert.
Das gleiche Problem wieder.

Danach hab ichs auf einer anderen Festplatte versucht, mit dem gleichen Ergebnis.

Was können wir tun?

Bitte um Hilfe. ;)
Gespeichert
F**K OFF RANGERS!!

Herr_Rossi

  • Co-Admin
  • Lebende Legende
  • ******
  • Offline Offline
Re: CM4 installiert - weiter gehts nicht
« Antwort #1 am: 12.August 2003, 19:23:49 »

Zitat
Q5. My game just crashed (maybe with a “This Program has performed an Illegal Operation and will be shut down” error”) What can I do?
A5. These errors happen now and again to everyone with all kinds of windows applications, which will include CM4. We have found that more often than not they happen when Windows encounters a conflict with a driver in use in your system. Click on the "Details" button for more information about the error message. If the error is an invalid page fault in module kernel32.dll or module CM4.exe, it is indicative of a driver that is not functioning correctly. Generally, the driver in question will be either the one used by the video or sound card. Since hardware manufacturers update their drivers frequently, the problem is resolved by visiting the manufacturer's website, then downloading and installing the updated drivers.

Your best bets are: 1. Get the latest patch for CM4. 2. Run Scandisk on the drive CM4 is installed on to check it out. 3. Update Windows from http://windowsupdate.microsoft.com/ 4. Get the latest drivers for your hardware from the manufacturer’s website.

We are always glad to help you in the sigames community message board (http://community.sigames.com) what you should do first is run the Direct X diag tool.

Click Start > then run, and then type dxdiag into the box. I box will pop up and it will be busy doing stuff for a few seconds. After that is finished click "Save all information" ; post the contents of that file into your thread asking for help; and we can help you much quicker!
Gespeichert